Friday, December 23, 2011

Schaakfestival Groningen 2011 - 2e ronde

Dit jaar drie spelers van ons team in de A-groep: Sergey Tiviakov, Sipke Ernst en Daan Brandenburg. Via onze site zullen we hun prestaties volgen.

In de 2e ronde behaalde Sipke volgens eigen zeggen een 'soepele remise'. Geen wonder als je een bye neemt! Met wat meer inspanning, maar ook met een beter resultaat, verging het Sergey. Voor de 2e keer in zijn leven speelde hij Frans! Hij voorziet zijn partij hieronder van commentaar. Daan Brandenburg zal minder tevreden zijn. Na zijn remise in de 1e ronde liep hij nu zelfs tegen een nederlaag aan. No 7 ronden om de weg terug te vinden naar de top van de ranglijst. Zijn eigen reactie:
"Eén groot drama vandaag. Ik offerde een stuk en had in mijn vooruitberekening een bepaalde variant als niet speelbaar voor hem beschouwd, maar toen ik het had gedaan zag ik ineens dat het wel kon. Toen stond ik dus gewoon een stuk achter. Tja en dan verlies je natuurlijk..."



No comments:

Post a Comment